ik ben zelfstandig met wat domme acties tussendoor - Reisverslag uit Cala Ratjada, Spanje van Desiree Schmitz - WaarBenJij.nu ik ben zelfstandig met wat domme acties tussendoor - Reisverslag uit Cala Ratjada, Spanje van Desiree Schmitz - WaarBenJij.nu

ik ben zelfstandig met wat domme acties tussendoor

Door: desireeschmitz

Blijf op de hoogte en volg Desiree

11 Juli 2012 | Spanje, Cala Ratjada

Hola Guapo’s y Guapa’s,

Even weer een verslagje vanuit Mallorca aangezien we weer een paar weekjes verder zijn.
Ondertussen ben ik volgende week op de helft van mijn tijd, 3 maanden alweer!
Wat is de tijd snel gegaan, ook al waren de eerste 5 weken een tegenslag en zag ik het allemaal niet meer zitten… ik heb geen moment spijt gehad dat ik deze beslissing heb genomen aangezien ik mijn nieuwe stageplaats met 180 graden verschil kan vergelijken met het vorige hotel.
We zitten nu midden in het seizoen en momenteel zijn we helemaal volgeboekt en dat blijft ook nog wel zo de komende dagen. Volgende week komt er een docent langs voor een stage bezoek en zal ik mijn eerste evaluatie moment hebben.

Maar om even terug te komen op de afgelopen weken; ik heb ontzettend veel geleerd bij de receptie, mijn Duits is in ieder geval super goed vooruit gegaan. het verstaan en spreken kost bijna geen moeite meer…

Ik ben afgelopen week lekker een dagje in Palma gaan Shoppen met Christiane en ben ook terug geweest naar mijn eerste stageplek. Leuk om toch iedereen weer eventjes te zien maar ook weer blij dat ik terug kon naar Cala Ratjada.

Ohja, en wie kent mij nou niet met domme acties; die zal ik ook even met jullie delen.
Ik hoopte alleen dat de mensen die mij goed genoeg kende mij een echte grinttegel vonden qua acties maar dat ze dat hier nu ook al gaan denken is een nachtmerrie die uitkomt.

ik zat heel even bij de receptie met mijn laptop en ik moest wat printen. Zoals gewoonlijk hoe ik dat thuis deed drukte ik op het knopje printen waarna er een blaadje uit de printer komt. Logisch zou je denken… na 10x op het knopje printen te hebben gedrukt snapte ik er natuurlijk niks van waarom dat stomme blaadje nou niet uit printer kwam van de receptie. ik heb mijn kamergenootje maar gevraagd en die lachte zich helemaal kapot, ‘’die printer is toch niet aangesloten op je laptop’’
OHJAAAA hoe dom kon ik zijn waarop mijn antwoord nog heel serieus was.. ohhhh, nu komt dat blaadje vast thuis uit de printer! Ik denk dat ik dit beter niet had kunnen zeggen want ik hoor het verhaal nog steeds

Onder etenstijd vertelde alessandro en esma tegen mij dat pistasche ijs van duizendpoten was gemaakt. Ik wist helemaal niet wat pistasche was maar ze vertelde het me zo serieus dat ik dat ook ging geloven. Na 30 minuten een serieus geloofwaardig gesprek te hebben gehad snapte ik eindelijk dat ze me voor de gek hielden!! Ook dat verhaal hoor ik dagelijks.

En iedereen kan zeggen wat die wil, maar ik ben gewoon van alle markten thuis! Na 3 maanden ellende, schelden en met foto’s van etiketten, pictogrammen en gebruiksaanwijzingen door het hotel lopen om iedereen te vragen hoe in godsnaam de wasmachine aangaat, of in welke stand het strijkijzer moet kan ik EINDELIJK! ZONDER HULP! Hang de vlag uit…..
Een wasmachine aanzetten en kan ik strijken! Van al mijn prestaties heb ik foto’s gemaakt zodat ik later kan zeggen, kijk op deze foto kon ik voor het eerst zonder hulp mijn kleren wassen.

Waarschijnlijk ga ik ook nog met Nadine een duikcursus volgen. Volgende week heb ik mijn eerste les op 6 meter diepte waarna er nog vervolgens 4 lessen achteraan komen tot 18 meter diep in de zee…. Ben echt benieuwd of ik goudvissen en haaien tegenkom.

Vandaag is het ook nog ongeveer maar 100 daagjes tot ik weer in Nederland ben.
Over 3 weken ben ik alweer jarig, hebben we dat ook weer meegemaakt, jarig zijn in Spanje.
Gelukkig is Youri dan hier en komen mijn ouders mij ook nog opzoeken en in September mijn zus.
Genoeg leuke dingen dus. Ik hoop dat jullie een beetje op de hoogte zijn wat hier is gebeurt en heb ik mijn teken van leven laten horen.

Abrazo y beso desde Mallorca

dit is mijn adres overigens nog:

Iberostar Pinos Park
T.A.V Desiree Schmitz
Avenida Provencals s/n
07589 Font de sa Cala, Cala Ratjada
Mallorca, Spain


  • 12 Juli 2012 - 07:32

    Mam En Pap:

    Hai Desiree
    Ja Ja helemaal zelfstandig jij heb een hoop geleerd in die paar maanden
    goed zo leuk verhaal echt een paar desiree momenten hahaahah ga jij maar lekker genieten met duiken en ook werken dan zien we jou weer snel heel veel xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 13 Juli 2012 - 09:59

    Vero:

    Doow mos neet alles op dien site zetten :) Haha, den zeen de minse wat desse aaf en toe een dulke ken zien.
    Heb d'r waal weer echt hard um motte lachen, echt weer get veur dich huur. Ik gaon snel kieke veur een vlucht, det ik gauw diene kant op ken komme. Heej raegent ut namelijk allein maar. xx

  • 13 Juli 2012 - 18:22

    Sandra Bosman:

    Ha ha, je bent ook een krent hoor......ik moet er ook echt om lachen! Welke docent komt langs dan? Mevr. Wolters? Geniet er van, groetjes!

  • 02 Augustus 2012 - 15:06

    Theo En Willy.:

    Desiree vanuit het zonnige/bewolkte Tegelen willen wij Jou van harte feliciteren met je
    verjaardag geniet er maar samen met Joeri van O ja raad eens wat de geprinte blaadjes kwamen er hier uit ha ha muts die je bent, dikke kus van ons tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desiree

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 15019

Voorgaande reizen:

24 April 2012 - 12 Oktober 2012

Mallorca

Landen bezocht: