de laatste weken gaan beginnen! - Reisverslag uit Cala Ratjada, Spanje van Desiree Schmitz - WaarBenJij.nu de laatste weken gaan beginnen! - Reisverslag uit Cala Ratjada, Spanje van Desiree Schmitz - WaarBenJij.nu

de laatste weken gaan beginnen!

Blijf op de hoogte en volg Desiree

06 September 2012 | Spanje, Cala Ratjada

Hallo lieverds,

Hoe gaat het daar in Nederland? Ik kom jullie snel weer even een teken van leven gegeven hier op mallorca! Om even terug te komen op de maand augustus. Dit is de maand waar het echt verschrikkelijk warm was. Het was maar de vraag of ik het einde van de dag ging halen. Het werken werd dan ook echt niet meer leuk! De zon ging dik boven de 40 graden in de middaguren! De airco maakte overuren en een douche verkoelde ook al bijna niet meer.
Ook al had ik maar een uurtje pauze! Iedere pauze nam ik even een duikje in de zee.

De dingen die ik wel eens naar de kamer moest brengen deed ik vooral in de ochtenduren aangezien het dan pas zo rond de 34 graden was! Al snel regelde ik mijn eigen taxi pinos! Je weet wel van die housekeeping karretjes waar beddengoed en handdoeken mee word gebracht van en naar de kamers met mijn persoonlijke chauffeur; Zijn naam is Jose…. We communiceren met handen en voeten. Met wat spaans, engels en wat gebaren komt het er op neet dat we elkaar zowat begrijpen. entiendes? You understand? Zijn antwoord is bijna altijd ja.. maar volgens hoor ik na 2 minuten dat ik het nog eens moet herhalen.

24 augustus was er hier een feest in de stad. Het feest van de zomer of ook wel San Bartolome. Dit is een feest met heel veel vuurwerk. Ik dacht zal wel meevallen. Maar van 22:00 tot 01:00 werd er constant vuurwerk afgeschoten. Zoveel vuurwerk heb ik van mijn leven nog niet gezien. Dit overtreft Nieuwjaar in Nederland hoe dan ook.
Het werd gevierd op een plein en het vuurwerk werd gewoon langs je afgestoken! Vandaar dat er ons ook werd gezegd dat we oude kleren aan moesten doen en helemaal bedenkt moesten zijn. Alle Spanjaarden gingen helemaal los op de Spaanse muziek. Na dit vuurwerk was er nog een schuimparty aan de gang waar we natuurlijk ook bij aanwezig waren.

Verder kwam het einde van Augustus dan ook steeds dichterbij. Er kwamen meer feestjes en de cocktailtjes werden dan ook weer gedronken. Het einde voor een aantal stagiaires kwam in zicht. Donderdag 30 augustus zou dus ook echt even een topavondje worden aangezien dit de laatste avond was voor Milou, Yoram en Esma!
De eerste cocktailtjes werden genuttigd in bora bora. Vervolgens ging onze lange avond naar discotheek physical! Wat was dit een waanzinnige avond. Volgens mij heb ik de klok van 5 uur nog voorbij zien komen en moest ik om 9 uur al werken!
Ik ga de gezelligheid en dit leventje echt ontzettend missen.

31 augustus zijn mijn ouders aangekomen op Mallorca. Zoals ik al zei de maand Augustus was bloedheet. laat 31 augustus nou net met regen beginnen. De temperatuur zakte ineens heel snel van 35+ naar 20 graden. Zo veranderde de dagen ineens van jurkjes naar dikke truien. Animatie liepen in hun lange broeken en truien en de receptie kreeg een jasje aan. Terwijl mijn ouders gewoon in een t-shirt liepen. Heel raar dat je dus nu helemaal gewend bent aan dit klimaat.
Het heeft geregend, het heeft gestormd en dingen die op de planning stonden konden dus niet waargemaakt worden. Stranddagje zat er niet in en de boot vaarde op een aantal dagen niet. Gelukkig hebben we wel nog wat zon gehad.
Ben trouwens ook naar de kapper geweest. Ik hield mijn hart vast! Maar het ziet der echt niet uit. … ik had echt een lampenkap zo dood was alles. Mijn moeder zei als ik nu niet ging dat mijn kapper der in Nederland een rattenkop van zou maken!!! Ben dus maar gegaan en zoals te verwachten.. ik heb een kop daar schijten de vogels nog niet op! Harstikke lelijk. Kan wel janken. Mijn kamergenootje heeft haargroeishampoo gekocht. Misschien dat ik toch nog maar even af en toe wat moet lenen voordat ik straks echt terug in the big city ben!

Door het verschil in temperatuur ben ik dus nu ook verschrikkelijk verkouden! Ik nies alle mensen weg van de receptie en iedereen vind me besmettelijk.
Aankomende zondag komt mijn zus die ik inmiddels alweer 8 maanden niet heb gezien samen met 2 vriendinnen me bezoeken. Zondag is tevens ook haar verjaardag dus ik heb de leuke barretjes en discotheken al op de planning staan. Het beloofd een leuk en lang avondje te worden en vervolgens de volgende dag lekker te kateren op het strand! Hahahaha.

Het einde komt in zicht, nog 5 weekjes en de eerste feestjes zijn al gepland in Nederland! Het is voorbij gevlogen maar ik had het voor geen moment willen missen!
Waarschijnlijk wil ik dan ook nog eens een seizoen terug komen voor iberostar!

gedraag jullie en tot snellossss
Un besito desde Mallorca


dit is trouwens nog een filmpje van het vuurwerkfeest.
deze is wel van 2011 maar is in vergelijking met dit jaar
http://www.youtube.com/watch?v=bpgXoKWNeIM

  • 06 September 2012 - 22:27

    Verooooo:

    Krebby!!!!!

    Wat heb ik weet motte lachen um dien verheulke...ik huur t dich gewuun zeggen!! Ik bun huul beniejd naor diene kop (daor sjiete de vogels nog neet op) weer maar neet krank angers kenne we de party waal vergaete zondaag!!! Det geisse mich neet aan doon huur....bun beniejd ofse echt zoe verstandig bus gewaore als desse zelf zaes:) krebby we zeen os zondaag!! toedeledokie! leefs xxx

  • 07 September 2012 - 08:10

    Esther Helsen :

    Hola desiree

    Whaaaa wat zet je je verhaal weer leuk hier neer hahaha.
    En wat moet het feest met vuurwerk een indruk op je gemaakt hebben.
    Nu is het aftellen,en waar het nu allemaal zo leuk wordt zal de tijd ook heel snel voorbij gaan.
    Waarschijnlijk te snel hahaha
    Maak er nog wat leuks van en geniet

    Brazo e besito xxx Esther

  • 07 September 2012 - 21:24

    Mam En Pap:

    Hai Desiree
    Nee joh je haar is heel mooi wij hebben wel genoten bij jou even lekker verwennen en genieten ben wel blij dat je weer bijna thuis komt

  • 09 September 2012 - 17:53

    De Stalletjes,:

    Hey Deesje,

    Je hebt er weer een leuk verhaaltje van gemaakt,
    vooral met die gekke uitspraken van jou, hoe verzin je 't,
    Dat maakt jou avonturen wel erg grappig en zeker niet saai!!!
    Veel plezier vanavond, en Cala Ratjada zal wel in de ban zijn
    van vier leuke dames uit Limburg!!!!!

    Doei Doeiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Desiree

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 15013

Voorgaande reizen:

24 April 2012 - 12 Oktober 2012

Mallorca

Landen bezocht: